چهارده معصوم (ع)

ساخت وبلاگ

فضیلت و برکارت تلاوت سوره ص

مجموعه : دینی و مذهبی

فضیلت و برکارت تلاوت سوره ص

ص، سی و هشتمین سوره قرآن است که مکی و ۸۸ آیه دارد.

در فضیلت این سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده: هر شخصی  سوره صاد را قرائت نماید خداوند برابر با وزن کوه هایی که به تسخیر داوود درآورد حسنه به او عطا می کند و او را از اینکه بر گناهان کوچک و بزرگ اصرار بورزد، مصون می دارد.۱

از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است: هر کس سوره صاد را در شب جمعه قرائت کند خیر دنیا و آخرت به او داده می شود آنگونه که به احدی از مردم داده نشده است مگر به پیامبران یا فرشتگان مقرب خدا. هم چنین خداوند او و همه کسانی از خانواده اش که محبوب اویند و حتی خادمش که به او خدمت کرده است را با شفاعت او وارد بهشت می کند.(۲)

آثار و برکات سوره

۱- عزل حکم ظالم

در آثار این سوره از پیامبراکرم نقل شده است: اگر سوره صاد را بنویسند و آنگاه زیر جایگاه و مسند قاضی یا والی(بدکار) نهاده شود سه روز بیشتر در مسندش نمی ماند و عیب هایش آشکار شده و عزل می شود اطرافیانش از دورش کنار می روند. ۳

از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است: هر کس سوره صاد را بنویسد و در ظرفی شیشه ای قرار داده و پس از سوراخ کردن آن ظرف، آن را زیر جایگاه نشستن قاضی بیدادگر یا عامل نظامی و انتظامی بدکار قرار داده شود، سه روز بیشتر در آن جایگاه نخواهد بود و عیب هایش آشکار شده و ارزش و جایگاهش نزد مردم از بین رفته و امرش اطاعت نمی شود و همچنان در سختی و تنگی خواهد بود. ۴

۲- فراوانی آب چاه

هنگام حفر چاه آیه ۴۲ سوره «ص» را زیاد بخواند که جوشش آن بسیار خواهد بود. ۵

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:19

اگر به مرگ زیاد فکر می کنید، بخوانید

مجموعه : دینی و مذهبی
اگر به مرگ زیاد فکر می کنید، بخوانید

  “سیدعبدالله احمدی‌قلعه” اظهار کرد: فکر کردن به مرگ از آموزه‌های دینی است و در قرآن و روایات گوناگونی به آن توصیه‌شده، چرا که موجب آرامش قلب می‌شود، اما نوعی از فکر کردن افراطی به مرگ که با وسواس و استرس همراه بوده و طولانی‌مدت است را می‌توان از علائم وسواس فکری یا افسردگی برشمرد.

این روان‌شناس ادامه داد: نمی‌توان این حالت را نوعی اختلال برشمرد و نگاهی بیمارگونه به آن داشت، اما کسانی که ذهن‌شان طولانی‌مدت و دائماً درگیر این افکار است در انجام وظایف اجتماعی و روزمره خود دچار اختلال شده و از توجه به خانواده و فرزندان خود بازمی‌مانند؛ چرا که نمی‌توانند افکار خود را به‌ درستی ساماندهی کرده و از نشاط و آرامش روحی بهره ببرند.وی با تأکید بر اینکه برای مرتفع‌سازی این حالت شخص بهتر است به یک مشاور مجرب مراجعه کند، تصریح کرد: اختلال وسواس فکری یکی از اختلالات اضطرابی است که با تفکرات وسواسی، رفتار و اندیشه‌های اجباری و درجات متفاوتی از اضطراب مشخص می‌شود. در واقع شخص با اندیشیدن زیاد به مرگ خود را آزار می‌دهد و تصاویر ذهنی ناخواسته و مزاحمی دارد که طولانی‌مدت بوده و یک فرد نرمال را از انجام اعمال طبیعی بازمی‌دارد.

احمدی‌قلعه خاطرنشان کرد: مؤمن واقعی از مرگ نمی‌ترسد و به آن با دیدی واقع‌گرایانه می‌نگرد، زیرا می‌داند که هیچ گریزی از آن نیست و هیچ‌کس یارای به تأخیر انداختن آن را ندارد، اما تفکر وسواس گونه، همراه با استرس و طولانی‌مدت در خصوص این مقوله آزاردهنده است و باید درمان شود.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 268 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:17

پس از بهشت و جهنم عاقبت انسان چه می شود؟

مجموعه : دینی و مذهبی

پس از بهشت و جهنم عاقبت انسان چه می شود؟

آخر کار انسان به کجا می رسد؟
اگر نگاهمان به آن عالَم نیز نگاه مادی و فیزیکی باشد، مطمئنا این سۆال در ذهنمان بوجود می‌آید که آخرش کجاست؟ یا آخر کار انسان کجاست؟ چرا که عالم ماده محدود است و به بیان امیرالمۆمنین علیه‌السلام: «هر محدودی قابل شمارش است»؛ چنان چه برای طبیعت آخری بیان شده است، چه در علوم قرآنی و چه در علوم تجربی. اما اگر نگاه عاقلانه، حکیمانه و غیر مادی، یعنی معنوی باشد، آخری ندارد، چنان چه هیچ یک از امور غیر مادی آخر ندارند.

انسان می‌تواند با استناد به آیات قرآن کریم و یا تجربیات عملی بگوید که آخر خورشید خاموش شدن است و یا آخر زمین متلاشی شدن در فضاست، اما در معنویات چنین نمی‌باشد؛ آخر علم کجاست؟ آخر زیبایی کجاست؟ آخر قدرت کجاست؟ آخر ثروت و غنا کجاست و …؟

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:15

آداب حمام رفتن در دین اسلام

 

آداب استحمام کردن,روش استحمام

آداب حمام رفتن

 

بهداشت جسمی یکی از ارکان مهم در سبک زندگی اسلامی است، به طوری که در احادیث و روایات، نظافت شخصی و استحمام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

...

 

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : احکام روزه , احکام روزه مسافر , احکام , احکام نماز , احکام استحاضه , احکام , موقت , احکام غسل جنابت , احکام روزه قضا , احکام وضو , احکام بهائیت , احكام التجويد , احكام الصيام , احكام وامثال , احكام شرعي , احكام وعبر , احكام النون الساكنة , احكام القران , احكام الصلاة , احكام التلاوة , احكام واقوال , احكام الميم الساكنة , احكام الطلاق , احكام التجويد في القران الكريم , احكام روزه , احكام نماز , احكام المد , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 238 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:48

بهترین توشه برای قیامت

 

قیامت,بهترین توشه برای قیامت

 سوره مائده آیه 35 می فرماید : ای کسانی که ایمان آورده اید تقوا داشته باشید ، با وسیله ی تقوا به سوی خدا بروید و در راه خدا جهاد کنید.
فلاح یعنی رستگاری، به کشاورزان فلاح می گویند زیرا دانه می کارند و این دانه ها رشد می کنند و کشاورزان زمینه ی رشد آنها را فراهم می کند.
در قرآن داریم: قد افلح من زکی ها یعنی هر کس خودش را اصلاح کند به تحقیق رستگار می شود و قد افلح مومنین یعنی مومنین رستگار هستند. ولی بیشتر کلمه ی لعلکم داریم شاید رستگار بشوید.)
تقوا اقسامی دارد: تقوای سیاسی ،اخلاقی و اقتصادی و عبادی و ... تقوای به معنای قدرت پرهیز است.تقوا وسیله است نه هدف یعنی تقوا نیرویی است که زمینه ی کارهای خیر را فراهم می کند. مثل پلیس ، پلیس در شهر هدف نیست، وسیله است زیرا پلیس برای تماشا کردن نیست بلکه کار پلیس ایجاد نظم در شهر و جلوی خلاف گرفتن است. پس هدف پلیس نظم است. تقوا یک عامل بازدارنده و برانگیزنده است.
ویژگی انسان این است که به دنبال سود است و از ضرر بیزار است .تقوا به انسان می گوید که دنبال چیزهای مفید برو و دنبال چیزهای مضر نرو.
 امام صادق(علیه السلام) فرمود :تقوا یعنی هر جا امر خدا هست آنجا حاضر باشید و هر جا خدا نهی کرده ،در آنجا نباشید. در قرآن داریم: بهترین زاد و توشه ی شما در قیامت، تقوا است . یک تقوای ابتدایی و یک تقوای انتهایی داریم. در قرآن داریم: ما کسی را پذیرش می کنیم که زمینه ای داشته باشد . یعنی فرد تقوای ابتدایی دارد و با خواندن قرآن، این تقوا تقویت می شود. داریم که قرآن برای مردم است. تقوای نهایی همان روزه گرفتن و نماز و ... است که اینها تقوا را افزایش می دهد.
در قرآن داریم: هر کس در راه خدا کوشش کند ما قطعا راه های مختلفی را به او نشان می دهیم . یکی از راههای ترک گناه، تقوا است. ما باید پلیس درون مان را تقویت کنیم. تقوا یعنی پرهیز از کسی که ما را می بیند. تقوا یعنی علم به اینکه کسی ما را می بیند. اگر ما بدانیم که کسی کارهای ما را ثبت می کند، تمام مشکلات حل می شود. اگر ما احساس کنیم که هنگام سجده ،خدا ما را می بیند، به سرعت آنرا تمام نمی کنیم و آنرا طول می دهیم. اگر ما بخواهیم در نماز حال پیدا کنیم باید دیدمان این طور باشد که کسی در نماز ما را می بیند. امام حسین (علیه السلام) وقتی علی اصغر روی دستش به شهادت رسید فرمود: این مصیبت بر من آسان است زیرا خدا آنرا می بیند.
امام صادق(علیه السلام) می فرماید: آنچنان از خدا بترس که گویی خدا را می بینی .عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید این یعنی تقوا. قهرمانان در مسابقات، کارهای سخت را تحمل می کنند زیرا عده ای آنها را می بینند و این دیدن در انسان حس ایجاد می کند. تقوای در مصیبت آرام بودن و در عبادت، حال داشتن است .
در قسمت بعد داریم :ای مردم ،با وسیله ای به سوی خدا بروید. وسیله یعنی هر چیزی که ما را به خدا نزدیک کند.حاکم نیشابوری می گوید: اصحاب پیامبر وسیله هستند.
در منابع اهل سنت به اشیاء مثل قرآن واعمال مثل نماز و افراد مثل رسول خدا، وسیله اطلاق می شود. یکی از علمای بزرگ اهل سنت می گوید :بسیاری از افراد بعد از فوت پیامبر به کنار قبر پیامبر می رفتند و به پیامبر که نبی رحمت بود متوسل می شدند تا شفای بیمارشان را بگیرند. زمانی باران نیامد و فردی نزد همسر پیامبر رفت و گفت که باران نمی آید. او گفت که در کنار قبر پیامبر روزنه ای ایجاد کن و به ایشان متوسل بشو، تا باران بیاید.
در خطبه ی 110 نهج البلاغه داریم: از چیزهایی که مردم می توانند متوسل بشوند به سوی خدا اینهاست: ایمان به خدا ،جهاد در راه خدا، کلمه ی اخلاص، اقامه ی نماز، روزه ماه رمضان ،زکات ،حج، صدقه و ... پس انسان می تواند معصومین را در زمان حیات و بعد از مرگ وسیله قرار بدهد. ما از اعتبار ائمه استفاده می کنیم تا شفای بیماران را از خدا بگیریم. فردی وقتی غذا خورد، خدا و پیامبر را شکر کرد .فردی گفت که این شرک است و او در جواب گفت که در قرآن داریم :خدا و پیامبر ما را بی نیاز کرده است .این آیه جواز توسل است .
در ادامه ی آیه 35 سوره مائده قرآن می فرماید: در راه خدا جهاد کنید. جهاد یعنی کوشش و تلاش .
جهاد اقسامی دارد : سه نوع جهاد داریم: جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر .جهاد اکبر مبارزه با نفس است و جهاد اصغر مبارزه با دشمن است . جهاد کبیر تبلیغ است .در قرآن داریم جهاد کنند بوسیله قرآن، جهاد کبیر . یعنی انسان با زبان مردم را به دین جذب کند. پیامبر با جهاد کبیر، شروع به ترویج اسلام کرد.
هر چقدر ما در جهاد بیشتر تلاش کنیم خدا بیشتر به ما کمک می کند. در قرآن ،خدا مجاهدین را ترجیح داده است .جهاد با نفس خیلی مهم است و هیچوقت تمام نمی شود. امام صادق(علیه السلام) می فرماید :همیشه با نفس خودت در مبارزه باش .

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : , معاد در قرآن , معاد در قرآن و روایات , معاد در قرآن و عهدین , معاد در قرآن جوادی , معاد در قرآن و کتب عهدین , معاد در قرآن pdf , مفهوم معاد در قرآن , معاد در قران کریم , آیات معاد در قرآن , معاد جسمانی در قرآن , معاد در قرآن آقای جوادی آملی , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 276 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:45

معاد چیست؟

 

معاد چیست؟

معاد بازگشت آفرینش وهستی است به مبدأ آفرینش وپدید آورنده آن، یعنی ازآنجائی‌که آفرینش وانسان وجود وهستی خویش را از مبدأ هستی وجهان گرفته است (انا لله وانا الیه راجعون) همه ازاوئیم وبه سوی او روان واوکمال مطلق است وهمه هستی عاشق وشیدای کمال برترومطلق اند وبه سوی او درحرکت وروانند، اما نه به معنای حرکت مکانی بلکه رتبی وسیر درمراتب وجود مانند حرکت تکاملی انسان ازنطفه تابه مراتب عالی آن؛ معاد بازگشت به اصل آفرینش خویش است (انا لله وانا الیه راجعون ) برای:

1 ـ درک وحضور درمحضر کمال مطلق ودرک جمال وجلال مطلق ـ فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر


2 ـ مجازات وپاداش وعکس العمل عملکردهایی که دنیا ظرفیت واکنش بدان رانداشته است.


استاد شجاعی دراین باره فرموده اند:"معاد وبرگشت بسوی حضرت حق ازنظر آیات قرآنی واحادیث یک مسئله کلی وعام بوده ومخصوص به انسان ویابه طبقه خاصی ازموجودات نیست ، چه بسا بعضیها اینجنین فکر بکنند ومعتقد باشند ولی باکمی تأمل ودقت درآیات قران کریم وروایات وتدبر درنکات واشارات واقع درمتون اسلامی کلیت معاد وبرگشت معلوم می گردد. وجودوهستی از مبدأ متعال بوده وازاو سرچشمه میگیرد وبسوی او بازگشت می کند واین بازگشت وبرگشت براساس عشق هروجود وهرموجو د است نسبت به کمال بالا وبالاتر ودرنهایت نسبت به کمال بی نهایت وجمال وجلال مطلق . علم ودرک وبه تعبیر دیگر ، شعور ودرک درهمه وجود سریان دارد وهرموجودی به تناسب رتبه وجودی خود ازشعور ودرک برخوردار است واینطور نیست که بعضی ازموجودات شعور ودرک داشته با شند وبعضی نه .

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ

1-بقره ، آیه 156 همه شعور ودرک دارند وهمه قبل ازهمه چیز به جمال مطلق وکمال بی نهایت وبی حدو خیر محض شعور داشته وعلم دارند واورامی یابند وچون می یابند به او عشق می ورزند واورامی خواهند وبسوی او درحرکتند .

آیات قرآنی که دلالت برعمومیت معاد وکلیت آن می کند برای اهل نظر ودقت زیاد است .

استادشهید مطهری فرموده اند:

"درقرآن ، ماکلماتی شبیه کلمه معاد داریم ؛ کلمه معاد نداریم ولی کلمه " مرجع " یا" رجوع " وکلمه "مآب " داریم . " عود" یعنی بازگشت . "عود" رادرجایی می گویند که یک چیزی ازیک اصلی آمده باشد ، دومرتبه به آن اصل برگردد، می گویند عود کرد .

"رجوع" هم همین طور است ؛ "رجوع" هم یعنی بازگشت؛ باید یک آمدنی باشد تا بازگشت صدق کند؛ ولهذا اگر د ر قرآن درباره قیامت کلمه [ معاد] نداریم ، کلمه "رجوع " داریم اما آنچه درقرآن کلمه "رجوع " وامثال آن آمده، به معنای بازگشت به خداست ، یعنی تعبیر قرآن اینست .

درقرآن هیچ جا رجوع ارواح به اجساد نیامده،یا هیچ جا رجوع به معنای [بازگشت] بعد ازمعدوم شدن نیامده ، بلکه تعبیر این است: " انا لله" ما ازآن خداهستیم ، "وانا الیه راجعون" وما به سوی او بازگشت می کنیم .پس کلمه معاد راهم اگر ما به کار ببریم اگر به معنی عود الی الله استعمال کنیم ، آنوقت با تعبیرات قرآنی ، خوب منطبق می شود.


یا این تعبیر :" وان الی ربک المنتهی " واینکه نهایت وتمامیت وپایانی به سوی پروردگار است ، یعنی به سوی اوهمه چیز پایان می یابد ؛ " ان الی ربک الرُّجعی " وامثال این تعبیرات .

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : , معاد در قرآن , معاد در قرآن و روایات , معاد در قرآن و عهدین , معاد در قرآن جوادی , معاد در قرآن و کتب عهدین , معاد در قرآن pdf , مفهوم معاد در قرآن , معاد در قران کریم , آیات معاد در قرآن , معاد جسمانی در قرآن , معاد در قرآن آقای جوادی آملی , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 234 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:43

برزخ دریچه ای به بهشت و جهنم

برزخ,عالم برزخ

در برزخ، آسمان هست و زمین هست چون عالَم صورت است، و موجودات و نفوس برزخیه اطلاع از دنیا دارند و از آسمانها و زمین مطلعند، البته حیات آنها در ملکوت آسمان و زمین است. و اما آن آیه مبارکه: «النارُ یُعْرَضُونَ عَلَیْهَا غُدُوا وَ عَشِیا وَ یَوْمَ تَقُومُ الساعَةُ أَدْخِلُو´ا ءَالَ فِرْعَوْنَ أَشَد الْعَذَابِ؛هر صبح و شام بر آتش عرضه می شوند و روزی که رستاخیز برپا شود (فرمان می رسد که) فرعونیان را در سخت ترین عذاب داخل کنید» (غافر/46) از چند جهت میتوان از آن استفاده نمود که راجع به عالم برزخ است نه عالم قیامت کبری:

اول از عنوان "غُدُو و عَشی" زیرا همانطور که ذکر شد در قیامت کبری، روز و شب نیست.

دوم از عنوان یُعْرَضُونَ عَلَیْهَا زیرا که معنایش اینست که مشرکین را عرضه بر آتش میدارند، و معنی عرضه آن نیست که در آتش می افکنند، بلکه آنست که پهلوی آتش میبرند و در کنار آن قرار میدهند و آتش را به آنان می نمایانند بطوریکه لهیب و شعله آتش، آنانرا فرا نمی گیرد، ولیکن از حرارت آن اجمالاً به آنها میرسد و از منظره دهشتناک آن متألم و متأثر میگردند. بهشت و جهنمِ قیامتی در برزخ نیست بلکه راهروئیست برای قیامت و دریچه ایست برای آن. «یُفْتَحُ لَهُ بَابٌ إلَی الْجَنةِ وَ یُفْتَحُ لَهُ بَابٌ إلَی النارِ؛ دری از برزخ بسوی بهشت، و دری از برزخ بسوی جهنم می گشایند و دریچه ای از عالم قبر به آن دو باز میکنند» (کافی ج3 باب المسأله فی القبر ص 240-236).
سوم آنکه در دنبال آیه میفرماید: «وَ یَوْمَ تَقُومُ الساعَةُ أَدْخِلُو´ا ءَالَ فِرْعَوْنَ أَشدَ الْعَذَابِ». پس از آنکه هر صبح و شب بر آتش عرضه میشوند، این معنی ادامه دارد تا وقتیکه ساعت قیامت میرسد، در آن هنگام به ملائکه عذاب خطاب میشود که در حال، آل فرعون را در شدیدترین عذابی وارد کنید. پس معلوم میشود که قبل از قیامت، آنها در عذابی بوده اند که آن عذاب در درجه نهایت نبوده است و اینک آن عذاب غائی و نهائی به آنها میرسد. آن محل و عالمی که آل فرعون معذبند ـ نه به عذاب نهائی ـ آن را عالم برزخ گویند.
اما علت آنکه آیه: «لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکْرَةً وَ عَشِیا؛ و صبح و شام روزیشان در آنجا برقرار است» (مریم/ 62) اختصاص به برزخ دارد، آنستکه صبح و شب و تدریج زمان، از حرکت شمس و قمر و زمین یا فلک الافلاک و نسبت های خاصه بین آنها پیدا میشود، و یا از امتداد حرکت جوهریه که در باطن و ذات موجودات است پدید می آید؛ و در قیامت که آسمان و زمین نیست و أصلاً حرکتی نیست، بنابراین نسبت بین آنها نیز که از آن انتزاع زمان میشود وجود ندارد: «مُتکِـِینَ فِیهَا عَلَی الاْرَآئکِ لاَ یَرَوْنَ فِیهَا شَمْسًا وَ لاَ زَمْهَرِیرًا؛ که در آنجا بر تخت ها تکیه زنند. در آنجا نه (گرمای) آفتاب بینند و نه سرما» (انسان/13).
ونیز میتوان برای اثبات و وجود عالم برزخ، به این آیه تمسک جست: «إِذِ الاْغْلَـلُ فِی ´ أَعْنَـقِهِمْ وَ السلَـسِلُ یُسْحَبُونَ * فِی الْحَمِیمِ ثُم فِی النارِ یُسْجَرُونَ؛ آن کسانیکه در آیات خدا مجادله میکنند و تکذیب کتاب خدا را می نمایند و به آنچه خداوند به پیامبرانش ارسال داشته است تکذیب میکنند، پس بزودی خواهند دانست، در زمانی که غلها و سلسله ها در گردنهای آنان آویخته شود و بسوی حمیم کشانده گردند و سپس در آتش، آتش زده شوند» (غافر/72و71).

 

حَمیم چیز گرم را گویند چون آب گرم، هوای گرم و امثال آن، و سَحْب به معنای کشاندن است، و سَجْر بمعنای آتش زدن است؛ سَجَرَ التنور یعنی تنور را آتش زد. و ثُم همانطور که ذکر کردیم بمعنای تراخی و انفصال است، یعنی پس از مدت و زمانی؛ و بنابراین معنای آیه اینطور میشود: «این افراد جدال کننده و تکذیب کننده، اول در هوای گرم و یا آب گرم کشانیده میشوند، و سپس در آتش افکنده و در آنجا آتش زده میشوند».
معلوم است که مراد از سحب در حمیم، عالم برزخ است که از گرمای آنجا ناراحتند، و مراد از سجر در نار، عالم قیامت است که در آنجا بتمام معنی الکلمه میسوزند و به کیفر نهائی میرسند و نیز میتوان به این آیه استدلال نمود: «حتی إِذَا جَآءَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ تَوَفتْهُ رُسُلُنَا وَ هُمْ لاَ یُفَرطُونَ * ثُم رُدو´ا إِلَی اللَهِ مَوْلَاهُمُ الْحَق أَلاَ لَهُ الْحُکْمُ وَ هُوَ أَسْرَعُ الْحَـسِبِینَ؛ تا چون زمانی که مرگ یکی از شما فرا رسد، جان او را فرشتگان قبض ارواح ما اخذ نموده و در این عمل هیچ کوتاهی نمی کنند، و سپس باز گردانیده شوند بسوی خداوند که مولای حق آنان است؛ آگاه باشید که منحصراً حکم بدست خداست و او با سرعت ترین حسابگران است» (انعام/62و61).

ثُم بمعنای فاصله است، این فاصله همان برزخ است. چون قیام مردم در مقام عَرْض در نزد پروردگار در عالم برزخ نیست، برزخ مانند دنیاست با تجردی بیشتر، که همان تجرد از ماده باشد؛ و قیام انسان در نزد حق و عالَم سؤال و میزان و حساب و مقام عَرْض، در عالم قیامت است که مقام قیامِ حقیقت نفس است به ذات خود و واقع خود، نه تنها به صورت و مثال خود. و لذا تعبیر به ثُم فرموده است: ثُم رُدوا. و نفرموده است: فَرُدوا، یعنی بین قبض روح فرشتگان و قیامت کبری فاصله ایست که پس از طی آن فاصله باید بسوی خدا که مولای حق است باز گردند.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : , قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 257 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:15

چرا قرآن به زبان عربي و آن هم در عربستان نازل شده است؟

 

زبان قرآن,زبان قرآن,علت نازل شدن قرآن به زبان عربی

علت نزول قرآن به زبان عربی

 

چرا قرآن به زبان عربي و آن هم در عربستان نازل شده و به زبان هاي مختلف در ممالك مختلف مانند زبان هاي چيني، انگليسي و... و به افراد مختلف نازل نشده است؟
براي روشن شدن پاسخ، اول بايد با ويژگي هاي منطقه جزيره العرب كه عربستان جزئي از آن منطقه بزرگ محسوب مي شده است، آشنا شويم سپس ويژگي ها و خصوصيات زبان عربي را مورد بررسي قرار دهيم، از اين رو توجه به مطالب ذيل لازم است:

...

 

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : , قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 256 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:12

عامل جهنمی شدن !

 

تصاویری از جهنم,جهنم و بهشت

بپا نداشتن نماز و کمک نکردن به مستمندان سبب افتادن انسانها به جهنم است

 

امام صادق (علیه السلام) در باره کسی که توانایی دارد ولی از دیگران (فقرا) دستگیری نمی کند؛ مى‏ فرماید: «مَلعونٌ مَلعونٌ مَن وَهَبَ اللَّهُ لَهُ مَالًا فَلمْ یَتَصَدَّقْ مِنهُ بِشَى‏ءٍ؛[1]ملعون است، ملعون است كسى كه خدا مالى به او بخشیده و او چیزى از آن را صدقه نداده است».

...

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف, نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:03

با توجّه به آيات قرآن، امكان حيات و زندگي در كرات و سيّارات ديگر (غير از زمين) وجود دارد؟

كرات آسماني,زندگی در كرات آسماني

از برخي آيات قرآن كريم، مي‌توان فهميد كه در كرات ديگر، آثار حيات وجود دارد

 

با توجّه به آيات قرآن، امكان حيات و زندگي در كرات و سيّارات ديگر (غير از زمين) وجود دارد؟

از برخي آيات قرآن كريم، مي‌توان فهميد كه در كرات ديگر، آثار حيات وجود دارند و در آنجا موجودات زندگي مي‌كنند؛ از جمله، خداوند متعال مي‌فرمايد: « وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِنْ دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاءُ قَدِيرٌ »[1] و از نشانه‌هاي «قدرت» اوست، آفرينش آسمان‌ها و زمين و آن چه از «انواع» جنبنده ها در آن دو پراكنده هستند...» از آية مذكور مي‌توان استفاده كرد كه در كرات و فضا و آسمان‌هاي ديگر، ممكن است موجودات متحرك و زنده‌اي وجود داشته باشند.[2]


در آية ديگري مي‌فرمايد: « اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الأرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الأمْرُ بَيْنَهُنَّ... »[3] «خداوند، كسي است كه هفت آسمان را آفريد و از زمين مانند آن‌ها را، فرمانش، در ميان آن‌ها، پيوسته نازل مي‌شود.» مفسران احتمال داده‌اند كه مراد از «هفت»، تكثير باشد، ‌يعني؛ زمين‌هاي متعدد و نه هفت زمين. به همين خاطر دانشمندان مي‌گويند: کرات ديگري وجود دارند كه مانند كرة زمين‌اند و بر گرد خورشيد گردش مي‌كنند و مركز حيات و زندگي هستند، در هر جامعه اي اگر ‌حيات و زندگي ثابت شود، معلوم مي‌شود كه موجوداتي در آن جا هستند.[4]

در جاي ديگر قرآن كريم مي‌فرمايد: « وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ...»[5]«پروردگار تو، از حال همة كساني كه در آسمان‌ها و زمين هستند، آگاه‌تر است.»

براساس برخي روايات اسلامي، در كرات آسماني هم، موجوداتِ زنده وجود دارد. امام باقر (ع) مي‌فرمايد: «انجيل من وراء قمركم هذا اربعين قمراً ما بين قمر الي قمر مسيرة اربعين يوماً فيها خلقٌ كثير ما يعلمون انجيل الله خلق آدم اولم يخلقه»[6] از پسِ اين ماه شما، چهل ماه ديگر وجود دارد كه بين هر ماه تا ماه ديگر، مسافت چهل روز فاصله است. در آن‌ها آفريدگان فراواني وجود دارند كه نمي‌دانند؛ آيا خداوند آدم را (در زمين) آفريده يا نيافريده است.»؟


آن چه در پايان قابل بيان است، اين است که: در روايات آمده است، «الف الف عالم» وجود دارد يعني هزاران عالم وجود دارد و موجودات اعم از مجرد و غير مجرد در آن زندگي دارند ولي هم اکنون انسان ها بدان ها دسترسي ندارند. ممکن است در آينده، بسياري از کرات کشف گردد و قابل زيستن هم باشد.
..........................................
پي نوشت ها:
[1] . شوري/ 29.
[2] . مكارم شيرازي، ناصر و همكاران، تفسير نمونه، تهران، دارالكتب الاسلاميه، ج 20، ص 439.
[3] . طلاق/ 12.
[4] . تفسير نمونه، همان، ج 24، ص 262 ـ 261.
[5] . اسراء/ 55.
[6] . مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، تهران، ج 27، ص 45، باب 15، روايت 6.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف, نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:00

زمان پذیرفته شدن توبه

مجموعه : دینی و مذهبی
زمان پذیرفته شدن توبه

حضرت رسول صلى الله عليه وآله در آخرين خطبه اى كه خواندند، فرمودند: هر كس يكسال قبل از فوتش به درگاه خدا توبه كند، خداوند توبه او را مى پذيرد. سپس ‍ فرمودند: يكسال زياد است . هر كس يك ماه قبل از فوتش توبه كند، توبه اش پذيرفته مى شود.

دوباره فرمودند: يك ماه نيز زياد است . هر كس يك هفته قبل از فوتش توبه كند. خداوند توبه او را قبول مى كند.

باز فرمودند: يك روز هم بسيار است هر كس يك ساعت قبل از فوت توبه كند، توبه اش مقبول است .

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:33

راه های گره گشایی برای مشکلات زندگی

مجموعه : دینی و مذهبی
راه های گره گشایی برای مشکلات زندگی

زمانی که کاری را نمی توانیم انجام دهیم برای آن بهانه می آوریم و می گوئیم: یک دست صدا ندارد چرا که عقل سلیم تأیید می کند که انسان به تنهایی نمی تواند کاری را بکند و نیاز به یک یار و دوست دارد تا در نهایت نیازمندی، کمک کار او باشد.

او را حمایت کند و دست او را بگیرد. ما نیاز به یک دست داریم اما چه دستی؟ باید سری به آیات قرآن بزنیم تا ببینیم این ضرب المثل را تأیید می کند یا نه؟

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 238 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:30

3 عمل برای آنکه تحقیر نشوید

مجموعه : دینی و مذهبی
3 عمل برای آنکه تحقیر نشوید

کلیدهای زندگی برگزیده‌هایی است از کتاب مستطاب «مفاتیح الحیات» نوشتۀ عالم بزرگوار آیت الله جوادی آملی که تقدیم شما کاربران عزیز خواهد شد.

 

امام صادق (س) می فرماید:

سست نباش تا آن که تو را می شناسد تحقیرت نکند.

(تحف العقول، ص304)

 

و می فرماید: سربار مردم نباشید.

(الکافی، ج5، ص72)

 

و باز می فرماید: منفورترین مردم نزد خدا کسی است که شب خواب و روز بیکار باشد.

(بحارالانوار، ج84،ص158)

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 272 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:27

دعاهای بسیار مجرب برای شفای بیماران

مجموعه : دینی و مذهبی
دعاهای بسیار مجرب برای شفای بیماران

اين دعاها را برای بيمار یا مریض بخوانيد ان شاء الله شفا يابد

در زبده الدعوات روايت کرده است که رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد.

 امام حسن را بيمار يافت و اين منظره بر آن حضرت خيلی گران آمد. جبرئيل نازل شد و

گفت: يا محمد تعليم کنم تو را دعايی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد،

پس خواند:

اللهم لا اله الا انت العلی العظيم ذو السلطان القديم و المن العظيم و الوجه الکريم

لا اله الا انت العلي العظيم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح

پس حضرت اين دعا را خواند و دست خود را بر پيشانی امام حسن (ع) گذاشت

و شفا يافت.

دستور شفا بیماری از آیت الله العظمی بهجت به آیت الله هادوی تهرانی
در نهم آبان سال 1365 هجری شمسی، مصادف با 26 صفر المظفر 1407 هجری قمری،

 در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حضرت آیت الله العظمی بهجت 
(رضوان الله علیه) برای شفای دخترم این دعا را به بنده آموختند:

اللَّهُمَّ اشْفِها بِشِفَائِکَ وَ دَاوِها بِدَوَائِکَ وَ عَافِها بِعَافیَتِک

 
را سه بار تکرار می کنید و سپس می گویید: 
بالامام الکاظم (علیه السلام) فَإِنِّها أمتک وَ بِنتُ عَبْدِکَ
 

این دعا برای شفا یافتن از بیماری میباشد و هر کس بیمار است باید این آیه زیر را در
 زمان بیماری یکسره بخواند.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
یا هو یا من هو یا من لیس الا هو صل علی محمد و آل محمد

 

در جواهر القرآن آمده است هر که بيمار باشد و اين دعا را در آن بيماری چهل مرتبه بخواند،

به امید خدا شفا پیدا کند.

” لا اله الا انت سبحانک انی کنت من ظالمين “

اگر در آن مریضی بمبرد ثواب شهدا را دريابد و اگر صحت يابد گناهان وی آمرزيده گردد.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:24

پاداش خدمت کردن مرد به همسرش

مجموعه : دینی و مذهبی
پاداش خدمت کردن مرد به همسرش

حضرت علی عليه‌السلام فرمود: روزی در حالى كه فاطمه(س) نزدیک من نشسته بود و من عدس پاک می‌کردم، پیامبر صلی الله علیه و اله وارد شدند و فرمودند: ای اباالحسن! عرض كردم لبيك يا رسول اللَّه! فرمود: آنچه مي‌گويم بشنو زیرا من هیچ حرفی نمی‌زنم مگر اینکه به امر پروردگار است:

...

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 321 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:11

خرید و فروش چک چه حکمی دارد؟

مجموعه : دینی و مذهبی
خرید و فروش چک چه حکمی دارد؟

نظر مراجع در باره خرید وفروش آن چیست؟

 

پاسخ: به نظر آیت الله خامنه ای: اگر طلب کار چک بدهکار را به خود بدهکار با قیمت کمتر بفروشد، اشکال ندارد و جایز است.

اما اگر چک بدهکار را به شخص ثالث بفروشد یا چک دوستانه بگیرد و به شخص ثالث بفروشد، حکم ربا را دارد و جایز نیست.

 

به نظر آیت الله مکارم: اگر طلب کار چک بدهکار را به خود بدهکار یا به شخص ثالث با قیمت کمتر بفروشد، اشکال ندارد؛ ولی فروش چک دوستانه (سوری که در مقابل ان، معامله نباشد) ربا است و جایز نیست.

 

به نظر آیت الله سیستانی، خرید و فروش چک به شخص ثالث اشکال ندارد و فرق نمی کند چکی که به شخص ثالث فروخته شده است، از راه معامله از کسی چک گرفته باشد یا به صورت دوستانه چک گرفته باشد؛ در هر صورت اشکال ندارد و جایز است .
اما خرید و فروش چک بین خود طلب کار و بدهکار جایز نیست؛ یعنی  طلب کار چک بدهکار را به خود بدهکار با قیمت کمتر بفروشد؛ جایز نیست.

 

به نظر آیت الله شبیری زنجانی،  اگر طلب کار چک بدهکار را به خود بدهکار یا به شخص ثالث با قیمت کمتر بفروشد، اشکال ندارد و نیز فروش چک دوستانه به قیمت کمتر اشکال ندارد.

 

به نظر آیت الله وحید خراسانی، خرید و فروش چک ، بنا بر احتیاط، مطلقا جایز نیست، مگر آنکه به صورت مصالحه باشد؛ یعنی کسی که چک در اختیار او است، با قیمت کمتر با کسی که چک را خریداری می کند، مصالحه کند و کسی که چک را می گیرد پول کمتری بدهد و در برابر آن چک مصالحه کند؛ در این صورت دادن چک مدت دار و گرفتن پول نقد به مقدار کمتر اشکال ندارد؛ اما اگر به صورت مصالحه نباشد و به صورت خرید و فروش باشد، جایز نیست.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:08

فضایل ذکر یا حی و یا قیوم

مجموعه : دینی و مذهبی
فضایل ذکر یا حی و یا قیوم

حجت الاسلام اسماعیل پور از اساتید حوزه علمیه نبی اکرم و ملقب به خطیب اصفهانی در سومین مقاله خود به ذکرمبارک یا حی یاقیوم پرداختند.

باسمه تعالی

ای همه هستی زتو پیدا شده خاک ضعیف ازتو توانا شده

زیرنشین علمت کائنات ما به قائم چو تو قائم به ذات

آنکه تغییر نپذیرد تویی آنکه نمردست ونمیرد تویی

...

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:04

دعایی به جهت رفع مشکلات مادی

مجموعه : دینی و مذهبی
دعایی به جهت رفع مشکلات مادی

حضرت آیةالله شبیری زنجانی از مراجع تقليد می‌گویند: تعقیباتی که بعد از نماز های واجب انجام می‌دهم و به آن مقیدم، به این ترتیب است:

۱- آیةالکرسی تا «و هو العلی العظیم»

۲- تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س)

۳- سه‌مرتبه سوره توحید؛

۴- سه مرتبه صلوات و سه مرتبه: «و من یتّق‌الله یعجل له مخرجاً و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکّل علی‌الله فهو حسبه إنّ‌الله بالغ أمره قد جعل‌الله لکلّ شیء قدراً».

۵- سی‌مرتبه تسبیحات اربعه؛ چون تسبیحات اربعه بعد از هر نماز واجب ـ‌ به‌خصوص برای مسافر که نمازش قصر است‌ ـ مستحب است.

۶- دعای سلامتی حضرت ولی‌عصر علیه السلام

۷- در سجده، چهارده مرتبه: «یا واسع یا وهّاب» یک‌نفس خوانده شود و اگر نفَس کفایت نکند، چهارده مرتبه: «یا وهّاب» بگوید. روایت این را نمی‌دانم، ولی آقای آسید ابوالحسن مرتضوی ـ از علمای تهران که مورد قبول اهل علم و اهل دعا و ذکر بود- این‌را برای مشکلات مادی و مانند این‌ها سفارش کرده بود.

 

آقای حاج آقا رضا صدر می‌گفت: من مشکلات مادی زیادی داشتم که برطرف نشده بود. این دستور را آقای آسیدابوالحسن مرتضوی به من داد. من از حاج آقا رضا شنیدم که او به این دستور عمل کرده و گشایشی در کارش شده بود. حاج آقا رضا اجازه آن را به من هم داد.

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 236 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:00

تفسیر سوره مبارکه لقمان

مجموعه : دینی و مذهبی
تفسیر سوره مبارکه لقمان

غرض کلی: اوایل سوره بیان دوخط فکری است :

خط فکری اول: قرآن که جامعه باید اطراف آن را بگیرد و محافل و مجالس و رسانه ها همه از آن بگویند و آن را بیاموزند.

...

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:58

زیاد کردن مهریه پس از عقد چه حکمی دارد؟

مجموعه : دینی و مذهبی
زیاد کردن مهریه پس از عقد چه حکمی دارد؟

 مهریه به مقدار مالی گفته می‌شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح به همسر خود پرداخت می کند یا مکلف به پرداختِ آن می‌شود. اگر چه مهریه در زمان معاصر مختص مسلمانان است، اما برخی محققان به شواهدی تاریخی از ایران قبل از اسلام، یونان باستان و نیز آیین یهودیت اشاره می‌کنند که نشان‌دهنده سابقه پرداخت مبلغی پول از طرف داماد به عروس (یا پدر عروس) در زمان ازدواج است.

...

چهارده معصوم (ع)...
ما را در سایت چهارده معصوم (ع) دنبال می کنید

برچسب : قرآن , قرآن کریم , قرآن آنلاین , قرآن كريم , قرآن فارسی , قرآن صوتی , قرآن صنعا , قرآن عثمان طه , قرآن, رویاهای پیامبر؟ , قرآن الفجر , قران كريم , قران كريم سورة البقرة , قران الكريم , قران كريم عبد الباسط , قران فلاش , قران كريم استماع mp3 , قراند 5 , قران mp3 عبدالباسط , قران كريم download , قران mp3 , قراند , قران كريم سورة الكهف , قران تى فى , قران كريم سوره البقره احمد العجمي , قران كريم pdf , قران عبد الباسط , قران كريم كامل , قراند5 , قران الكريم عبد الباسط , قران السديس , , نویسنده : مجید yaranmahdi بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:51